Заняття з формування навичок здорового способу життя
у дітей дошкільного віку
Тема
«Будемо здорові. Друзі та шкідники здоров’я»
(Практичний психолог
Дидактична мета:
Закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини - здоров`я.
Формувати потребу дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати.
Розповісти, що джерелом зміцнення здоров`я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та безпечна поведінка у довкіллі. Дати елементарну інформацію про наявність в організмі мікроістот (віруси, бактерії, мікроби), які шкодять здоров`ю та розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Довести до свідомості дошкільників, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров'я, формувати негативне ставлення до них.
Розвивальна мета:
Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про своє здоров`я, турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати.
Розвивати мислення й комунікативні функції.
Виховна мета:
Виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Виховувати вміння дотримуватися загальних правил і норм поведінки в спільній колективній діяльності.
Корекційна мета:
розвивати слухове та зорове сприйняття, зорову увагу, дрібну моторику, пізнавальну активність.
Обладнання:
Інформаційний бюлетень «Як правильно доглядати за зубами», зубна щітка, олівці, папір, мило, вода.
Хід заняття
І. Вступна частина
- Діти, сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про здоров'я. На яке слово схоже слово "здоров'я"? Правильно, слово " здоров'я" схоже на слово " здрастуй". Коли люди вітаються, вони бажають один одному здоров'я. Давайте привітаємося і ми.
Вихователь пропонує дітям встати в круг.
Комунікативна гра " Здрастуй"!
Діти стають в круг і по черзі приспівують фразу, називаючи ім'я дитини, якій передають м'ячик : "Здрастуй, Соня"! і так далі.
ІІ. Основна частина
- Діти, а ви почуваєте себе здоровими? Послухайте себе. Що таке здоров'я?
- Здоров`я – це стан організму при якому нормально виконують свою функцію (працюють) всі його органи.
- Я відкрию вам маленький секрет. Наше здоров'я можна порівняти з сонечком, у якого багато промінців. Ці промінці живуть в кожній клітинці вашого організму. І якщо зіпсується хоч один із них, то виникає біль, або інші неприємні відчуття. Навіть, коли маленький зубчик заболить, то людина страждає. Про один такий випадок я зараз вам розповім.
Вірш Т. Лисенко «Хвора Киця»
- Діти, а що потрібно робити, щоб зубки не боліли ?
Зараз ми з вами послухаємо поради нашої медсестри і повчимося правильно чистити зубки. (Діти беруть свої щіточки, вчаться чистити зуби).
А тепер кожен із вас покаже свої зубки медсестрі, щоб з’ясувати чи здорові вони у вас. (Медсестра проводить огляд і дає рекомендації батькам, щоб звернулися до лікаря).
-Діти, а що шкодить нашому здоров’ю ? (ХВОРОБИ)
- А як можна від них врятуватися ?
Зараз ми послухаємо вірш Тетяни Лисенко про «Мікроби»
- Скажіть, чому захворіло поросятко ?
- Як воно себе почувало ?
- Хто його врятував ?
- Чому вчить нас історія про свинку ?
- Діти, а хто є помічниками для нашого здоров’я ? (Здорова їжа, дотримання режиму дня, повітря, сонце, вода, чистота, охайність, спорт, лікарі, сон, спокій, працьовитість, любов і дружба) .
ІІІ Фізкультхвилинка. «Зарядка для каченят»
ІV Рефлексія:
Малювання олівцями на тему «Друзі і шкідники здоров’я».
У супроводі медсестри діти йдуть до умивальників і вчаться правильно мити руки.
V Підсумок. Створення вернісажу робіт.