Конспект заняття
"Цікава мандрівка"
(середній дошкільний вік)
Вихователь:
Момот А.П.
Тема: «Цікава мандрівка»
Програмовий зміст: Пізнавальний розвиток: закріпити знання дітей про диких тварин (ведмідь, білка, лисиця, заєць) ,уточнити знання про свійських тварин. Продовжувати вчити розрізняти і називати овочі та фрукти, виділяти їх характерні ознаки. Закріпити назви кольорів, удосконалити знання дітей про об’єкти живої і неживої природи. Розвивати спостережливість, уважність, допитливість. Виховувати любов до природи.
Логіко - математичний: Закріпити порядкову лічбу у межах п’яти, формувати знання про рівність та нерівність множин за кількістю елементів. Вчити розуміти запитання «Скільки?», вираз «скільки – скільки»; поняття «порівну», «більше», «менше», вчити співвідносити величини в дидактичних іграх. Розвивати логічне мислення, підвищувати рівень інтелекту.
Обладнання: іграшки (лисичка, зайчик, ведмідь, білка ), картинки з зображенням об’єктів живої та неживої природи, кошик, шишки, горіхи, гриби, овочі, фрукти, квіти, метелики, картинки до дидактичних ігр.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій з тваринами, розгадування загадок про диких і свійських тварин, закріплення знань про овочі і фрукти, рахунок в межах п’яти.
Хід заняття
Вихователь: Добрий день малята, сьогодні у нас надзвичайно цікавий день бо попереду нас чекає мандрівка. А подорожувати ми з вами будемо на потязі. (Діти шикуються в шеренгу і під музику «потяг» вирушає)
1 зупинка: «В гостях у лисички»
Вихователь: Лисичка пропонує нам пограти в вікторину і відповісти на її запитання:
1. Що нас оточує? (повітря, вода люди, рослини, тварини)
2. Яка буває природа? (жива, не жива)
3. Назвіть ознаки живої природи.
4. Назвіть ознаки неживої природи.
А лисичка приготувала для вас гру.
Гра «Жива – нежива природа»
Вихователь: Кожен з вас має дві картки: зелену та коричневу. Якщо я показую вам зображення живої природи – ви піднімаєте зелену картку, а якщо, неживої – коричневу.
Лисичка вдячна,що ви завітали до неї в гості та пограли в гру. А ми сідаємо до нашого «потягу» і вирушаємо далі.
2 зупинка: «В гостях у білочки»
Вихователь: У білочки є кошик. Подивіться, що знаходиться у цьому кошику? (гриби, горішки, шишки)Скільки горішків у кошику? (багато)Скільки грибочків? (багато) А шишок? (одна)
(Вихователь задає запитання індивідуально до кожної дитини)
Дякуємо білочці за гостину і наш «потяг» вирушає далі.
3 зупинка: «В гостях у ведмедика»
Вихователь:Діти а де живе ведмедик?(у лісі) Ви з цим згодні? А ведмедик – це свійська, чи дика тварина?(дика)
Ведмедик знає, що він дика тварина і йому кортить дізнатися які ще є тварини?(свійські) Розкажіть ведмедику яких ви знаєте свійських тварин? (відповіді дітей)
Ведмедик вдячний за те що ви повідомили йому багато цікавого, іми рушаємо далі.
3 зупинка: «В гостях у зайчика»
Вихователь:А до кого ми прийшли в гості, дізнаємося з загадки:
Довгі вуха має, прудко стрибає,
Моркву полюбляє, від усіх втікає.
(зайчик)
А зайчик живе не сам, у нього є зайченята. Порахуйте, скільки їх?
(Вихователь виставляє іграшкових зайченят)
А тепер для вас декілька цікавих завдань:
1. Покладіть на тарілочку стільки морквинок, скільки у нас зайчиків.
2. Тепер покладіть на одну морквинку більше.
3. А зараз покладіть на одну морквинку менше.
4. Чи вистачає моркви для всіх зайченят?
А наші зайчата полюбляють гратися з м’ячиками, і просять вас прибрати м’ячики до коробочок.(Діти підбирають за кольором м’ячики та коробочки)
Зайчики дякують нам за допомогу і наш «потяг» рушає далі.
4 зупинка: «Сад - город»
Вихователь: Діти а зараз я пропоную вам зібрати овочі до кошика. а фрукти до мисочки.(опитування дітей, хто який зібрав фрукт чи овоч)
Дивіться яка перед нами квітуча галявина.
Гра «Посади метелика на квітку»
Діти вибирають квіточки і садять на них метеликів такого ж кольору.
Молодці діти, а чи сподобалась вам наша подорож? До яких тварин ми завітали в гості? У кого в гостях вам сподобалось найбільше? Яке завдання було найцікавіше?
А наші друзі – лісові звірята передали вам солодкі подарунки – яблучка, пригощайтесь будь ласка!