Конспект заняття

"У світі тварин"

(середній дошкільний вік)

Вихователь:

Козловська А.А.

/Files/images/P3.JPG

Тема: «Ці кумедні тварини»

Програмовий зміст: поширити уявлення дітей про особливості поведінки свійських тварин, детальніше ознайомити дітей з такими тваринами: кішкою, собакою, конем, коровою, свинею. Ознайомити з цікавими фактами життєдіяльності свійських тварин. Обговорити яку користь дають людям свійські тварини. Розвивати логічне мислення, вміння виражати свої почуття та емоції, сприяти розвитку креативності. Стимулювати дітей до творчої діяльності. Виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: макет подвір’я, іграшки (котик, собака, кінь, корова,свиня), пазли «Кошеня», іграшка собака (що розбирається), гра «Погодуй корівку», гра «Вікторинка в картинках»

Попередня робота: спостереження за свійськими тваринами, розгляд предметних та сюжетних малюнків з свійськими тваринами.

Дійові особи: Кішка

Собака

Кінь

Корова

Свиня

Хід заняття

Під музику «У світі тварин» заходить вихователь.

Вихователь: Добрий день малята та гості. Ласкаво просимо на наше телешоу «Ці кумедні тварини». А поговоримо ми з вами про свійських тварин, які мешкають на нашому подвір’ї.

(вихователь підходить до макету подвір’я)

Вихователь:Ой що я бачу? На нашому подвір’ї немає жодної тварини.

Допоможіть мені малята всіх звіряток відшукати.

Ну що, малята ви готові зустріти наших звірят і разом з ними виконувати цікаві завдання?

Ви вже знаєте цих тварин,спостерігали за ними,але у мене для вас сюрприз:сьогодні ви дізнаєтесь про них дещо цікаве та нове.

Тож вітаємо у нашій студії нашу першу гостю!

(під музику виходить дитина – кішка)

Кішка: Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою,

Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають.

Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм

Очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм

(ставимо на подвір’я іграшку- кішку)

Вихователь: (розповідь вихователя супроводжується показом сюжетних малюнків або слайдів)

Припускають, що домашня кішка походить від невеликої дикої кішки яка водиться в Африці. До 2000 року до н.е. Вона була приручена давніми єгиптянами, яким допомагала охороняти комори із зерном від мишей та пацюків. Нині на світі існує безліч порід кішок від довгошерстих до безхвостих та короткошерстих.

А тепер пропоную вам побути фотографами та зробити портрет нашої кішки.

Гра «Портрет кішки»

Діти підходять до столиків,та складають портрет кішки з пазлів.

Вихователь: Відомо що він гавкає, кусає,

Та наш дім охороняє. Хто це?

(собака)

Так, це до нас поспішає собака.

(виходить дитина – собака)

Собака: Я сміливий та відважний, прудкий, вправний та безстрашний.

Маю гарний зір та слух,в мене бездоганний нюх.

Я чужого відганяю, та ваш дім охороняю.

І знає кожна дитина ,що собака кращий друг людини.

(ставимо на подвір’я іграшку- собаку)

Вихователь (супроводжує розповідь показом сюжетних малюнків або слайдів)

А знаєте ви ,що собака був першою твариною,яку приручила людина. Собаки завжди трималися неподалік житла людини,чекаючи їжі. С тих пір люди розводили собак використовуючи їх з різною метою. У світі налічують понад 400 порід собак. У наші дні спеціалісти займаються виведенням собак слухняних лагідних порід, зручних для утримування вдома.

А зараз про цю тварину, буде у нас вікторина.

Хто відповідь знає, нехай називає:

1.Які вона частини тіла має?

2.Як їсти хоче, що жує?

3.А як голос подає?

4.От скажіть мені малята, як у собаки назвати тата?

5.А хто мені може сказати, як у собаки дитинча назвати?

6.Яку користь для людини приносить ця тварина?

7.А як собаку називати ,які їй клички можна дати?

Молодці діти гарно відповідали.

А тепер пропоную вам малята участь в конкурсі прийняти.

Конкурс «Збери собачку»

Двоє дітей на швидкість підбирають до іграшки – собачки частини тіла та закріплюють їх ґудзиками.(Оцінка роботи дітей)

Вихователь:Ой я чую стук копит,

То це хто ж до нас біжить?

(коник)

(Виходить дитина – коник)

Коник: Я великий і красивий,

Як біжу, то в’ється грива!

(Ставимо на подвіря іграшку – коня)

Вихователь (супроводжує розповідь показом сюжетних малюнків або слайдів)

- Чи відомо вам діти, Що раніше кінь був дикою твариною, а потім людина приручила його, щоб використовувати собі на допомогу. Зазвичай люди використовують коней, щоб перевозити різні вантажі. Та крім того, коней сьогодні використовують у кінній поліції, під час різних церемоній, для спортом і туризмом, чи просто їздять на них верхи заради задоволення. Але найбільшої популярності набули перегони та скачки. Коні це дуже сильні, витривалі, сміливі та вправні тварини.

А тепер разом з нашим коником пограємо в гру.

Гра «Веселий коник»

Діти стають в коло, в центрі стоїть коник – гойдалка. За допомогою лічилки

обирають вершника, який сідає на коника. Всі інші ходять по колу та промовляють слова:

Гей конячку запрягаймо, у мандрівку вирушаймо,

В добру казочку попасти допоможе нам гриваста.

Но – но – но конячко сива, розвіває вітер гриву.

Нуж бо вершник не сумуй, разом з нами потанцюй.

Під веселу мелодію, всі діти виконують довільні танцювальні рухи. Вершник обирає кращого танцівника, який займає місце вершника. (Гра повторюється 3 -4 рази)

Вихователь: Погралися, повеселились, Час відпочивати та наступну гостю привітати. Це до нас корівка йде, та гарний настрій нам несе.

(Виходить дитина – корівка)

Корівка: Як голодна, я – реву, нагодуєш – то жую.

Та за те всім діткам молочко даю.

(Ставимо на подвіря іграшку – корівку)

Вихователь (супроводжує розповідь показом сюжетних малюнків або слайдів)

- Домашні корови – це велика рогата худоба. Давні кочові племена розводили стада корів, тільки заради м’яса та шкур, та пізніше з розвитком землеробства, люди стали впрягати цих сильних тварин у плуг, перевозити на них вантажі. Значення корови для людини було таке велике,що у багатьох народів, вони навіть обожнювалися. Про те що корів можна доїти і отримувати молоко, вперше дізналися в Стародавній Греції. Та корова і зараз виправдовує свою старовинну назву «годувальниця».

Вихователь: Наша корівка зголодніла. Давайте погодуємо її.

Гра «Погодуй корівку»

У кожної дитини на столі лежить аркуш паперу, де зображена корівка та різні продукти харчування, серед яких потрібно вибрати ті, якими живиться корівка.

Вихователь: Молодці діти погодували корівку, за це вона нам дуже вдячна.

А тепер відгадайте загадку і дізнайтеся,хто ще поспішає до нашого подвір’я.

Хвіст крючком, ніс п’ятачком.

(Свинка)

(Виходить дитина – свинка)

Свинка: Я весела свинка, гарна, як картинка

Люблю смачно я поїсти та на сонечку погрітись.

(Ставимо на подвіря іграшку – свинку)

Вихователь (супроводжує розповідь показом сюжетних малюнків або слайдів)

Свиня – це одна з найперших сільськогосподарських тварин, а предком свійської свині був дикий кабан. Чи відома вам приказка «Брудний як свиня». Так от, насправді свиня охайна тварина, вона ніколи не ляже на брудну підстилку, якщо поряд чиста. Вона лізе в грязюку, щоб бути чистою: після «грязьової ванни» свиня лягає на відкритому місці, щоб обсохнути, потім шукає твердий предмет: дерево чи камінь, і треться очищаючи шкіру від паразитів. Свиня любить воду, любить купатися, і здатна пропливти 4 -5 км. Свиня хороша мати – вона стійко оберігає своїх дитинчат.

А тепер пограємо в цікаву гру.

Гра «Вікторинка в картинках»

На фланелеграфі в центрі малюнок свині. Вихователь задає дітям запитання, а вони обирають відповідь серед запропонованих малюнків.

Перелік запитань:

1.Де живе свинка?

(будка, гніздо, озеро, хлів.)

2.Знайди дитинча свинки?

(собача, кошеня, курча, порося)

3.Що їсть свинка?

(Кістка, морква, трава, пташка)

Вихователь: Молодці діти, гарно впорались з завданням. Подивіться яке чудове у нас вийшло подвір’я. Яких тварин ми розмістили на ньому? Що цікавого ви дізналися про цих тварин? Яке завдання більш за все вам сподобалось? (Відповіді дітей)

Ви дуже добре попрацювали, і портрет для котика складали, і з коником пограли, корівку годували, іще виконали безліч цікавих завдань. Ви зі мною згодні?

А найголовніше, щоб ви запам’ятали, що тварини – це друзі наші менші, тому нам треба їх любити та піклуватися про них.

Наше телешоу закінчене, до нових зустрічей, малята!

Кiлькiсть переглядiв: 0