/Files/images/2014_2015_nr/бабочка.jpgЗаняття на тему:

«Зиму проводжаємо –

весну зустрічаємо»

(старша логопедична група )


підготувала : вчитель логопед Походня Л.М.


Програмовий зміст:

Освітня мета: закріплення з дітьми знань з тем: «Зима», «Весна», Зимуючи птахи», «Перелітні птахи». Активізація і розширення словника за рахунок слів-ознак. Розвиток зв’язного мовлення (складання речень по темі: «Зима» та «Весна»). Закріплення уміння визначати місце звуку в слові, кількість складів у слові; закріплення навичок читання, вміння пізнавати букви на дотик.

Розвиваюча мета: розвиток мовленнєвого дихання, сили голосу, дрібної моторики пальців рук, моторно-зорової координації; розвиток слухової,зорової уваги, сприймання, пам’яті, мислення.

Виховна мета: виховувати дбайливе ставлення до світу фауни,інтерес до заняття, увагу, наполегливість у виконанні завдань,повагу до товаришів і їх думок, почуття колективізму при виконанні завдання.

Обладнання: макети зимового лісу та весняної галявини, пластикові стаканчики, трубочки, пінопласт, іграшкові мітли, об’ємні букви, повітряні кульки з літерами, мультимедійна установка.

Зала прикрашена

Заходить логопед з дітьми (звучить музика)

Логопед: Залишайте звичні справи

Починаємо заняття

І зимове, і цікаве

Що гостей зібрало чимало.

Повернімось обличчям до гостей

І лагідно промовим «Добрий день»

Влаштовуйтеся гості, всі, будь ласка,

А ми покажемо вам казку.

Для вас можливо і незвичну,

Бо казка в нас логопедична.

– Сьогодні до нас завітає дивна гостя. Хто вона ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку:

«На подвір’ї стало біло,

Ні стежиночки нема.

Завихрило, засвистіло –

Знов до нас прийшла…» (Зима)

– Давайте, діти, покличемо Зиму до нас у гості.

Дитина: Не мети, не мети, Зимонька снігами

А приходь ти до нас з танцями й піснями.

Зима: Агов-агов, чую-чую!

Іду-іду, снігу намету!

З вами разом потанцюю,

Бо ще сили чую!

Добрий день, малята,

Гарні хлопчики й дівчатка!

Дитина: Здрастуй білий, пухнастий, веселий сніжок.

Здрастуй гостя, Зима-чарівниця!

Зима: Рада я вас бачити, дітки, бо

люблю маленьких порозважати,

погратися з ними й пісні заспівати.

(звучить пісня « Наша Зимонька»)

Скажіть, а чи весело вам було зі мною взимку?

Діти: Весело! Дуже весело!

Логопед: Весело, тому що тільки взимку можна…..

41

(відповіді дітей):

· Кататися на ковзанці;

· Ліпити снігову бабу;

· Грати в хокей;

· Спускатися з гірки на санчатах;

· Прогулюватися на лижах;

· Грати в сніжки;

· Святкувати Різдво;

· Отримувати подарунки від Святого Миколая.

Зима: Як гарно ви розказуєте про мене, а чи не боїтеся мого морозу-морозенка?

Діти: Ні, не боїмося» Бо ми вміємо грітися!

Логопед: Давайте зробимо собі масаж обличчя.

Ой мороз, ой мороз

Щипає щоки, щипає ніс,

Щипає вуха, щипає губи,

Забирається під шуби!

Так, як слід ти розітрись

Тремо щоки, тремо ніс,

Тремо вуха, тремо губи,

Що аж пар іде від шуби.

– А не боїтеся метелиці-хурделиці.

– Ні. Бо ми вміємо робити казкову хуртовину. (Вправа на дихання «Хурделиця»)

Логопед: Добре, Зимонько, нам було з тобою весело, та вже Весна не за горами!

Зима: Хіба прийшов вже час мені з Весною зустрічатися?

Ой! Я й забула зовсім, що сьогодні такий день!

Ну що ж, позмагаймося з Весною, подивимося чия візьме! Тож кличте скоріше Весну!

Логопед: Діти, давайте покличемо Весну!

Діти: Скоріш, люба Весно, до нас прибувай,

Щоб знову озвавсь соловейками гай,

Щоб знов зеленіли поля і луги,

Від сонечка сил набирались вони.

Логопед: Діти, щось до нас не йде Весна,

Бо Зима засипала снігом всі стежинки

Тож візьмемо мітли і прометемо доріжки,

Щоб Весна швидше до нас прийшла.

(Виконується логоритмічна вправа «Ніжками потупаємо…»)

Весна: Добридень вам усім

І дорослим і малим!

Зима: Як тут дуже тепло стало!

Гостя з’явилася, яку я не чекала!

Насуплю я брови – і вітер холодний повіє,

Усе захолоне, рятунку нема

Під снігом замре, заніміє!

Весна: А я засміюся – і сонце ласкаве засяє,

Прокинуться луки, ліси і поля,

Усе розцвіте, заспіває!

Доброго дня тобі, Зимо!

Зима: Доброго тобі здоров’я, дівчино Весно! Рано ти прийшла.

Ой, рано…

Логопед: Зимонько, веснонько, не сперечайтесь, краще позмагайтеся. А наші діти вам допоможуть.

1) Д/гра «Картинку візьми – ознаки зими і весни назви»

2) Д/гра «Посади пташку на дерево»

Зимонька-зима, веснонька-весна,

Погоду міняють, з птахами грають,

Ми теж можемо пограти,

Кожній пташці своє деревце підшукати.

3) Наша зимонька-зима,

Снігом букви замела.

Букви в снігу відшукайте,

Швидко всі їх називайте.

(Діти під білим простирадлом знаходять букви і їх називають)

4) Букву візьміть на цей звук весняне слово назвіть.

А в мене в руках яка буква? (П)

Я не слова назву, а загадку вам загадаю:

З-під снігу він з’явився,

Прокинувся від сну,

Усіх запросив радо

Зустріти цю весну. (Підсніжник)

5) Л. Щоб Зиму й Весну помирити,

звуковий аналіз слова треба зробити.

6) Д/гра «Сніжинку передай – яка «Зима» називай».

Д/гра «Квіточку передай – яка «Весна» називай».

7) Д/гра «Слова на склади поділи.»

8) А останнє вам завдання

Вправа: «З буквами читання.»

Ось різнокольорові кульки

Незвичайні чарівні.

Ви кульки діставайте

З ними слова складайте.

(На білих кульках – слово «Зима»,

На жовтих кульках – слово «Весна»)

Зима: Бачу, ви мене зовсім не боїтеся.

Що ж, Весно, твоя взяла. Збиратимуся я у путь!

Що ж прощавайте, милі діти!

За зиму ви поздоровіли,

Пішли на користь і мороз, і сніг,

І щічки ваші як порожевіли:

Неначе маки розцвіли на них!

Прощай і ти, Весна-красна!

Я чую як дзвенить вже твій струмок!

То зараз я залишу дитсадок!

Мої маленькі, любі друзі

Прощаюсь з вами усіма, –

Щасти Вам. Вірте, через рік я знову

Свою казку принесу зимову.

(зима виходить),

Логопед: Іди, Зимонько, з піснями, а повертайся після осені з снігами!

Весна: Діти, любі ви мої,

Я за вас радію.

Про таких друзів, як ви

Вже давненько мрію.

Я ж тепло вам принесла

І сонечко додала,

Щоб міцніли усі діти

Й розцвітали, неначе квіти.

(Весна дарує дітям подарунки-цукерки, а діти виконують пісню)

Кiлькiсть переглядiв: 0