/Files/images/2014_2015_nr/к.JPG

Батьківське ставлення до дитини.

Батьківське ставлення до дитини - це система розмаїтих почуттів, звичних моделей спілкування з нею, особливостей сприймання її вчинків.

Ви – батьки. Немає у світі вищого звання і більшої відповідальності. Немає іншої сфери життя, де панували б такі сильні, багатогранні почуття. Діти – найбільший скарб кожної родини, нації. Турбота про них стає основною сутністю людського життя. Ми живемо заради дітей, якщо нам не зраджує здоровий глузд. Ми любимо їх і хочемо, щоб вони це розуміли й оцінили. А чи завжди ми демонструємо свою любов так, щоб діти її відчули і були щасливі? Чи не зраджує часом нас здоровий глузд і замість любові ми демонструємо вимогливість, силу волі, суворість? Чи кожної миті нашого спілкування з дітьми ми задовольняємо їх потреби? Чи відповідаємо ми ідеалу батьків, як його уявляють діти? Чи хочемо ми відповідати цьому ідеалу?

Чому нашим ідеалом часто стає дитина слухняна, покірна, не проблемна, пасивна, без власних бажань і усвідомлених потреб та інтересів? Слухняна спокійна дитина – зручна для виховання, але ж наше завдання - зробити дітей захищеними, щасливими в умовах емоційного комфорту, здоровими, розумними.

УМОВИ СТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО КОМФОРТУ ДЛЯ ЖИТТЯ ДИТИНИ:

- спокійне ставлення дорослих до природних виявів життєвого ритму дитини;

- забезпечення її органічних потреб;

- раціональна гігієна;

- тактовне розв’язання конфліктів;

- оптимальний емоційний стан дорослих;

- безпека і захищеність дитини.

Батьки використовують багато прийомів виховання залежно від ситуації, самої дитини, її поведінки в конкретний момент і від культурного середовища, в якому виховували їх.

Оптимально, якщо батьки обмежують автономію дитини і поступово прищеплюють їй певні життєві цінності, виробляють «внутрішні гальма», намагаючись при цьому не зупиняти дитячу допитливість, ініціативу й почуття впевненості в собі. Щоб оволодіти цим мистецтвом, батьки повинні збалансувати ступінь контролю та душевної теплоти.

Батьки з вираженими батьківськими тенденціями обмежують право дитини до власних бажань, вимагають від дітей дотримання певних правил, слідкують, щоб вони повністю виконували свої обов’язки.

Іноді батьки, навпаки, критикують, карають, часто відхиляють скарги дітей та їхні прохання, рідко висловлюють свою любов та схвалення. Батьківський контроль і теплота впливають на вияви агресії та асоціальної поведінки дитини, формування її «Я-концепції», розвиток моральних цінностей і соціальних навичок.

ТЕСТ «ЯКІ ВИ БАТЬКИ?»

1. Я вважаю своїм обов’язком знати все, про що думає моя дитина.

2. Я відчуваю приязнь до дитини.

3. Добрі батьки оберігають дитину від життєвих негараздів.

4. Я завжди намагаюся допомогти своїй дитині.

5. Буває, що глузування із дитини йде їй на користь.

6. Мені здається, що інші діти глузують з моєї дитини.

7. Моя дитина навмисно погано поводиться, щоб дошкулити мені.

8. Моя дитина набуває поганих звичок.

9. Мою дитину складно навчити шляхетності.

10. Я беру участь у житті своєї дитини.

11. Коли знайомі розповідають про своїх дітей, мені прикро, що моя дитина не така розумна і здібна, як хотілося б.

12. Я жалію свою дитину.

13. Коли я порівнюю свою дитину з однолітками, вони видаються мені дорослішими за мою і своєю поведінкою, і висловлюваннями.

14. Я охоче присвячую своїй дитині своїй вільний час.

15. Мені часто шкода, що дитина дорослішає, я з ніжністю згадую її маленькою.

16. Я мрію, щоб моя дитина досягла всього того, чого мені особисто вдалося досягти в житті.

17. Батьки також мають пристосовуватися до дитини, а не лише вимагати цього від неї.

18. Я намагаюся виконувати всі прохання моєї дитини .

19. У конфлікті з дитиною я часто визнаю, що правда на її боці.

20. Діти рано дізнаються, що батьки можуть помилятися.

21. Головні причини вередувань моєї дитини – егоїзм, упертість і лінощі.

22. Неможливо нормально відпочивати, коли під час відпустки дитина зі мною.

23. Найголовніше, щоб у дитини було спокійне і безтурботне дитинство, а решта буде.

24. Моя дитина може вивести з рівноваги будь-кого.

25. Моя дитина часто мене дратує.

26. Я не довіряю своїй дитині.

27. За суворе виховання діти дякують згодом.

28. Моя дитина не здатна сама щось робити, а коли і зробить, то завжди не до ладу.

29. Моя дитина буде непристосована до життя.

30. Моя дитина подобається мені такою, якою вона є.

31. Я уважно стежу за станом здоров’ям своєї дитини.

32. Я постійно захоплююся своєю дитиною.

33. Дитина не повинна приховувати щось від батьків.

34. Я високо ціную здібності моєї дитини.

35. Бажано, щоб дитина дружила з тими дітьми, які подобаються її батькам.

У цьому тесті ваше батьківське ставлення аналізується за 5-ма напрямками: рівень емоційного сприйняття дитини; взаємодія з нею; дистанція у спілкуванні; характер контролю за поведінкою; особливості вашого прийняття і розуміння дитини.

Бали визначають за ствердну відповідь і підраховують окремо за кожною шкалою.

ПРИЙНЯТТЯ ЗАПЕРЕЧЕННЯ: пункти 5,8,10,12,14,15,22,23,25,26,27,30,31,35.

Ця шкала свідчить про ваше емоційне ставлення до дитини. За незначної кількості набраних балів (0-5) ситуація ідеальна: ви поважаєте особистість своєї дитини, не ставите до неї завищених вимог, прагнете спілкування з нею на рівних, створюєте атмосферу підтримки і любові. Як правило, у таких батьків діти самостійні, творчі й доброзичливі. Високий показник балів (8 – 14) свідчить про зміну позитивного емоційного сприйняття на заперечення: ваша дитина видається вам недолугою, невмілою, невихованою… Ви їй не довіряєте, не поважаєте її. За такого виховання діти або і справді виростають пасивними або озлобленими вовченятами.

ВЗАЄМОДІЯ: пункти 2,4,11,13,18,20,21.

Високі бали на цій шкалі (5-7) свідчать про бажаний спосіб взаємодії з дитиною: ваше зацікавлення її справами й намірами, допомога та співчуття, схвалення ініціативи та самостійності. Ви високо цінуєте здібності дитини, даєте їй приклад взаємодії з іншими людьми і цим сприяєте успішному налагодженню міжособистісних контактів з нею.

ДИСТАНЦІЯ: пункти 3,16,19,24,33.

Йдеться про міжособистісну дистанцію у ваших взаєминах з дитиною. Чим вищий показник на цій шкалі (максимум 5), тим сильніша тенденція до симбіозу: почувається з дитиною одним цілим, прагнете оберігати її, задовольняти. Постійно тривожитеся за неї, особливо у складні періоди, виявляєте гіперопіку.

КОНТРОЛЬ: пункти 1,17,28,32,34.

Шкала відображає форму і характер контролю за поведінкою дитини. Якщо ви набрали 4-5 балів, замисліться: чи не справляєте ви негативний вплив на її особистість надмірною авторитарністю? Добре знаєте індивідуальні риси, звички, думки, почуття, але користуєтесь цим для маніпулювання нею, перевантажуєте музичною школою, гуртками накидаєте дитині свої погляди й не визнаєте за нею право голосу. Вимагаєте послуху й не гребуєте суворим покараням. Тож не дивуйтеся, що згодом матимете вдома робота-поліцейського або затуркану дитину.

МАЛЕНЬКИЙ НЕВДАХА: пункт 4,6,7,9,16,29.

Можна визначити ваше сприймання дитини, якщо ви набрали на цій шкалі понад 4 бали. Це відображає ваше прагнення інфантилізувати дитину, зробити її залежною від вас. Вважаючи її непристосованою до життя, не випускаєте з поля зору, суворо контролюєте, оберігаєте від зовнішніх впливів, але ж рано чи пізно таку тепличну рослину доведеться висаджувати у відкритий грунт суворої дійсності.

Кiлькiсть переглядiв: 90

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Лютий 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728