/Files/images/2013_2014_nr/artleo.com_1407.jpg



Казочка перед сном

В кожнім домі під вікном

Десь живе у нірці гном.

Чи один, чи, може, й сто –

Ще не бачив їх ніхто.

Люди кажуть: кожний гном

Має шапочку з пером,

Личко із горішка,

Ще й тоненькі ніжки.

Хоч малі вони, малі –

Та завзяті скрипалі:

Кожний вечір перед сном

Грають дітям під вікном.

Грають-грають для малят:

Для дітей і зайченят,

Для жучків і їжачків,

Для найменших малючків.

Наші гномики улад

Грають-грають для малят:

Хто у ліжечко вже ліг –

Може, ще й почує їх?..

Консультація для батьків

«Роль казки у розвитку особистості дитини».

Казка - це вид усної народної творчості. Сюди також належать міфи, легенди, метафори, прислів'я та інше. Казка - це одна з форм естетичної творчості у дітей. Один з її коренів - це робота дитячої фантазії: будучи органом емоційної сфери, фантазія шукає образів, щоб виразити в них дитячі почуття. Існує безперечна і глибокий зв'язок між іграми і казками; можна було б навіть сказати, що всяка казка, у своїй суті, є не що інше, як фабула гри - незалежно від того, чи була ця гра зіграна чи ні. Слухаючи казки, дитина насолоджується тієї ж свободою у грі образів, який він насолоджується в грі рухів. Гра - це є втілена, драматизированная, інсценована казка, а казка - це гра до своєї інсценування. Але як гра психологічно відмінна, так би мовити, «дієвим міфологізму», живим перетворенням чого-небудь дійсного, що повинно бути в наявності, так і казка, що може обійтися навіть без краплі реальності, відмінна загальним міфологічним свідомістю, загальної міфологічної перспективою, в яку дивиться тут дитяча душа . Але необхідно сказати про відмінність міфу, як такого, від казки.

Зазвичай вважають, що різниця полягає в тому, що, слухаючи казку, ми усвідомлюємо, що в ній ідеться про щось недійсному і «казковому», тоді як міф є лише наївна форма наукового пояснення, що приймається цілком серйозно. У цій характеристиці показано різницю казки і міфу в їх зрілу пору; правильно висувається на перший план різна психічна установка в обох випадках. Проте було б помилкою не помічати саме генетичної близькості казки і міфу - і це має особливе значення для того, щоб увійти в розуміння дитячого світу. Міф і казка ростуть з одного кореня, взаємно впливають один на одного, і їх відмінність пов'язана з більш визначеним свідомістю відмінності світу дійсності та світу фантазії.

Казка не є для дитини чиста вигадка, герої казки живуть для дитини своїм особливим життям, як і для нас, дорослих, було б не точним сказати, що будь-який художній образ «вигаданий». Різниця між «казкової» і «пізнавальної» установкою йде не по лінії дійсного і недійсного, навпаки, саме ця відмінність є продуктом психічного розвитку під впливом гри (і казки). Казковий світ, сфера гри виникає в результаті психічної роботи, що спирається на «установку на гру».

Говорячи про казці взагалі, не можна не згадати про перші казках, в яких відбувається тісне переплетення дійсного і чудесного. Перші казки, пов'язані з особистістю самої дитини: матері, няні добре це відчувають і починають перші казки так: «жив-був хлопчик такий, як ти ...». У цих казках мимоволі розповідається про те, що переживає дитя - казка як би втілює в образі те, що є в душі дитини. У казковому матеріалі виступають люди, тварини, речі - знайомі дитині - і ці казки звучать для дитини, як розповідь про щось цілком реальному.

Казки цілком пов'язані з роботою фантазії, саме як органу емоційної сфери: казковий світ об'єктивує для дитини ті чи інші почуття, і в цьому таємниця живучості в нашій душі казкових образів і таємниці їх впливу на дитячу душу. Завдання казки - дати образи, в яких виражаються, якими харчуються почуття. Казка допускає значні відступи від буквальною передачі реальності, відкриваючи простір для творчої уяви.

В даний час існує два основних види казок: народні і авторські. І народні, і авторські казки у свою чергу можуть бути розділені на казки про тварин, побутові, страшні й чарівні казки. Крім цього авторські казки можуть мати дидактичний, психокорекційні, психотерапевтичний і медитативний характер.

Кiлькiсть переглядiв: 0