/Files/images/2014_2015_nr/україна.jpeg

НАЦІОНАЛЬНІ ТА ДЕРЖАВНІ
СИМВОЛИ УКРАЇНИ

Підготувала вихователь: Карака М.М.

Мета:Збагатити знання дітей про Україну як державу. Розширити й уточнити знання про державні та національні символи; вдосконалювати вміння виразно читати вірші; розвивати мовлення дітей, активний словник, пам'ять, увагу; розширювати пізнавальні інтереси та світогляд; виховувати любов до своєї Батьківщини, до її традицій, символів, гордість за історичне минуле, патриотизм.

Хід заняття

Вихователь: Діти, подивиться скільки гостей у нас! Давайте привітаємося з ними!

Привітання.

"Доброго ранку!"-

Доброго ранку

Всім вам ми зичимо.

Щастя й здоров'я вам

Кожної днини,

Миру і злагоди

Вашої родини!

Діти: Добрий ранок!

Вихователь: Діти! Ми з вами живемо в незвичайній країні. Наша країна Співуча, квітуча, має багату історию, свої традиції, які споконвіку шанують і бережуть. Давайте розкажемо нашим гостям про нашу країну. А про тє як називається наша країна розповідається у вірші.

Дитина: Ось небо блакітне і сонце в зеніті!

Моя країна - Україна - найкраща у світі!

( Підходить до карти України)

Моя Україна - це ліс і озера,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочкі і ріки глибокі.

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже сучасні,

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна - це пісня весвла.

Це щіра, багата, як світ, її мова!

Крилата, така мелодійна, чудова.

Моя Україна - козацькая слава!

Така волелюбна і мирна держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати відкрила.

Відчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі - єдина.

Хлопчик: Син я України - неньки!

Українцем я зовуся,

Цією назвою горджуся!

Вихователь: Хто ти, дівчинка маленька?

Дівчинка: Доня України - неньки!

Українкою я звуся,

Цією назвою горджуся!

Діти: Ми всі діти украінські,

Український славний рід.

Дбаймо, щоб про нас, маленьких,

Добра слава йшла у світ.

Вихователь: В нашй країні є багато різних скарбів. Але вони незвичайні: їх відчувають люди серцем і душею. Щоб їх побачити і відчути запрошую вас у подорож по нашій країні. І перша наша зупинка називається "Рушник"

Дівчинка: (виходить, зустрічає гостей)

Гостей дорогих вітаємо щиро,

Стрічаємо хлібом, любов'ю і миром.

Запрошуємо вас усіх до себе.

Вихователь: Україночко, а що це у вас за краса (показує на рушник).Розкажить нам, будь ласка.

Дівчинка: Важливе місце в житті українського народу займає рушник. Не було жодної хати без вишитого рушника. Ним прикрашали стіни, вкривали хліб, витирали руки. Без рушника не святкували ні дні народження дитини, ні весілля. Коли син вирушав у дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха.А дочок матері навчали вишивати рушники ще змалечку. Рушник цінується в народі.

Вихователь: А я знаю гру з рушником, називається вона "Струмочок".

(Гра "Струмочок")

Вихователь: Ми вирушаємо далі. Наступна зупинка "Віночок".

Дівчинка: Добрий ранок. Я хочу запропонувати сплести віночок. Український віночок - частина жіночого національного одягу, який носили дівчата. Вінок - не просто прикраса. Він дівочий оберіг.

Д/г "Сплету віночок" ( на магнітній дошці діти прикриплюють квіти, стрічки).

1 дитина: Я вплету до віночка ромашку - вона дарує людям не лише здоров'я, а й доброту та ніжність.

2 дитина: Поряд з ромашкою вплету гроно калини, що означає дівочу красу.

3 дитина: А я вплету до вінка барвінок, його квітка зберігає свій синій колір навіть під снігом і є символом життя.

4 дитина: Я вплету цвіт вишні та яблуні - це матерінська любов.

5 дитина: Я вплету мак - він на добрий сон, що потрібний дитині.

Вихователь: Окрім квітів, у вінок вплітали й різнобарвні стрічки. Ввфжалося,що вони оберігають волосся від чиєїсь лихої думки.

1 дитина: Першою зав'яжу у віночок світло - корічневу стрічку. Вона означає землю - годувальницю.

2 дитина: Поряд з корічневою зав'яжу жовту стрічку - це сонце.

3 дитина: Я додам світло - зелену - це краса та молодість.

4 дитина: А я зав'яжу блакітну і синю - це вода і небо.

5 дитина: Я зав'яжу жовтогарячу стрічку - це хліб.

Вихователь: А ще нехай у нашому віночку будуть феолетова стрічка - людська мудрість, малинова - душевність, рожева - добробут, біла - пам'ять про предків. Ось який гарний вийшов вінок.А ми вирушаємо далі. Наступна зупинка "Калина"

Дитина: У народі цінують калину за її цілющі властивості. З ягід варять кисіль, джем, варення. Тому й садили калину біля осель, а а особливо біля кринтиць, щоб вода з криниці була прохолодною і смачною. Існувало повір'я, що калину нівічити не можна, бо ганьба вкриє голову кривдника.

Вихователь: А хто знає, що говорять у народі про калину:

1. Любиш Україну - посади калину.

2. Дівчинка у вінку - мов калина у цвіту.

3. Пишна та красива, як червона калина.

4. Посади калину - будеш мати долю щасливу.

Вихователь: Дякуємо. Вирушаємо далі. Наступна зупинка "Державні символи"

Діти, скажить, які три основні державні символи України ви знаєте?

Діти: Герб, прапор, гімн.

Вихователь: Подивіться на герб - це трізуб, відомий з давніх часів. Йому більше тисячі років. А хто знає, що відображено у тризубі?

Дитина: У тризубі відображено слово "воля"

Вихователь: Наступний символ - це прапор. Він поєднує два кольори. Що символізують ці кольори?

Діти: Жовтий - це хліб і життя. Синій - небо, вода, мир.

Вихователь: І останній символ - гімн України. Це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Коли грає гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи. (слухають гімн УК\країни)

Вихователь: У кожної держави є своя столиця і в цій столиці живе і працює президент. А столиця наша - це Києв. Один з найкрасивіших міст світу, який розташований на берегах Дніпра. За легендою Києв був заснований трьома братами: Києм, Щеком, Хоривом та їх сестрою Либідь. Місто було названо на честь старшого брата Кия.

Ну ось діти і закінчилась наша подорож.Нам потрібно повертатися назад до дитячого садочка.

Кiлькiсть переглядiв: 1915