• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка вчителів-логопедів "Слухняний язичок"
  • Сучасні підходи до організації психолого-медико-педагогічного супроводу дітей в умовах дошкільного закладу. Організація та зміст корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення в ДНЗ.

/Files/images/2014_2015_nr/IMG_0199.JPG Сучасні підходи до організації психолого-медико-педагогічного супроводу дітей в умовах дошкільного закладу. Організація та зміст корекційно-розвивальної роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення в ДНЗ. (вчитель-логопед: Петровська А.А.)

Однією з найпоширеніших патологій психофізичного розвитку серед дітей дошкільного віку є вади мовлення, специфіка яких полягає в системному порушенні всіх сторін і форм мовлення.

Багато дітей в силу свого віку ще не знають, наскільки важливо для них навчитися правильно говорити, але батьки повинні розуміти, що навіть найменше порушення звуковимови може негативно вплинути на подальший розвиток дитини.

Зокрема, зверніть увагу:

У багатьох дітей у зв'язку з недоліками мовлення виникають психологічні проблеми – дитина соромиться свого мовлення, намагається менше говорити – і, як наслідок, вона стає більш замкнутою, нетовариською.

Також порушення звуковимови в дошкільному віці є першою сходинкою до проблем в навчанні читання і письмав школі (виникають, так звані, дислексія - порушення читання та дисграфія – порушення письма).

І нарешті, мовлення – це один з найголовніших засобів пізнання світу, а тому погано розвинене мовлення буде перешкоджати повноцінному розвитку особистості.

Давайте відновимо у памяті поняття, що

— Це може бути фонетичне порушення мовлення - порушення вимови деяких звуків;

— фонетико-фонематичні порушення мовлення- дитина не тільки погано говорить, а й сприймає неправильно звуки рідної мови, і накінець - загальний недорозвиток мовлення, коли порушені і вимова, і сприйняття, і граматика, бідний словниковий запас, відсутнє зв’язне мовлення.

Головна мета корекційного навчання – це виховання у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення. Логопедичні групи – це колективний вплив на дитину з боку учителя-логопеда, вихователів, музичного керівника, інструктора з фізичного виховання, медичної сестри. Всі заняття проводяться в ігровій формі. Дитина навіть не помічає, що навчається.

В логопедичних групах проводиться спеціально організоване навчання і виховання за планом, який охоплює всі напрямки корекційної роботи з дошкільнятами. Режим дня й сітка занять логопеда й вихователя будується з урахуванням вікових, мовних й індивідуальних особливостей дітей, а також розв’язуваних у процесі навчання й виховання корекційних завдань.

Зміст корекційно-розвивальної роботи вчителя логопеда.

* виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів;

* готовить артикуляційний уклад до постановки звуків;

* визначає послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;

* працює над розвитком правильного мовленнєвого дихання дітей;

* виробляє артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;

* ставить звук (різними прийомами та методами);

* закріплює поставлений звук у складах;

* автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв'язному мовленні;

* проводить диференціацію звуків;

* відпрацьовує граматичне оформлення мови.

Форми роботи, які проводять вчителі-логопеди дошкільного закладу:

* Фронтальні логопедичні заняття.

* Підгрупові логопедичні заняття.

* Індивідуальні логопедичні заняття.

* Підготовка дітей логопедичної групи до участі в загальномасових дійствах, святах ДНЗ та урочистих заходах міста з привітальними виступами.

Також, однією із форм логопедичної роботи, є заняття з використанням інформаційно-комп’ютерних технологій, а саме показ мультимедійних презентацій.

Для прикладу пропоную розроблені мною мультемидійні ігри на автоматизацію звука Ш у різних позиціях.

Наші педагоги постійно перебувають у творчому пошуку. Підвищують свій професійний рівень, приймаючи участь у методичних заходах району, так і у заходах, що проводяться згідно річного плану ДНЗ.

І не забуваємо про тісний взаємозв’язок між батьками і педагогами, що підвищує результативність колекційної роботи.

* Підвищенню професійного рівня вчителів-логопедів дошкільного закладу сприяє участь як у методичних заходах району, так і у заходах, що проводяться згідно річного плану ДНЗ.

Кiлькiсть переглядiв: 77